AKTUALIZAČNÉ VZDELÁVANIE

na SOŠ IT Banská Bystrica

Image

Rozvoj
kultúry kvality v škole

    Zobraziť PDF

    Učiteľ
    21. storočia

      Zobraziť viac

      Porozumenie a podpora
      sú cestou k úspechu

        Zobraziť viac

        Rozvoj kultúry kvality v škole

        Program aktualizačného vzdelávania je vypracovaný v súlade s predpismi účinnými
        k 1.1.2025 v znení § 57-58, § 64 ods. 2 písm. d) zákona č. 138/2019 Z. z. v znení neskorších
        predpisov a v súlade § 1 – 5 vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu
        Slovenskej republiky č. 361 Z. z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji.

        Anotácia programu vzdelávania

        Program aktualizačného vzdelávania určený pre pedagogických a odborných zamestnancov stredných odborných škôl je zameraný na rozvoj kompetencií potrebných na budovanie kultúry kvality v škole. Kultúra kvality v sebe obsahuje celkový prístup organizácie k zabezpečovaniu kvality, systematické využívanie nástrojov na zabezpečovanie kvality a chápanie, že zabezpečovanie kvality je neustále opakujúci sa proces, ktorý vedie k zlepšovaniu. Kurz poskytne účastníkom teoretické vedomosti o zabezpečovaní kvality, nástrojov na zabezpečovanie kvality metódou vzájomného hodnotenia (peer review), využívaní spätnej väzby, sebahodnotenia a strategického plánovania v školskej inštitúcii.

        Ciele a obsah vzdelávania

        Hlavný cieľ programu vzdelávania je rozvíjať, prehlbovať, zdokonaľovať, rozširovať a využívať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov školy v oblasti zabezpečovania kvality odborného vzdelávania a prípravy ( ďalej len OVP).

        Čiastkové ciele prispievajú k dosiahnutiu hlavného cieľa, sú rozpracovanév cieľoch tematických celkov.

        Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania

        Absolvent programu vzdelávania bude vedieť:

          • vysvetliť ciele zabezpečovania kvality a nástroje
          • vysvetliť cyklus kvality a jeho fázy,
          • opísať úlohy, zodpovednosť a náplň práce koordinátora kvality a hodnotiteľa
            pri zabezpečovaní kvality OVP v škole,
          • objasniť princíp SWOT analýzy v procese zabezpečovania kvality OVP,
          • analyzovať silné a slabé stránky školy a prispieť k tvorbe SWOT analýzy školy,
          • definovať oblasti kvality a spôsob ich výberu v procese zvyšovania kvality,
          • vymenovať jednotlivé časti sebahodnotiacej správy,
          • popísať odporúčania a opatrenia vedúce k zmene a zlepšovaniu kvality,
          • vymenovať nástroje, postupy a metódy zabezpečovania kvality,
          • objasniť význam hodnotiacej návštevy v procese zvyšovania kvality OVP,
          • popísať proces prípravy a realizácie hodnotiacej návštevy v role koordinátora
            kvality a hodnotiteľa,
          • vysvetliť rozdiel v jednotlivých typoch otázok,
          • objasniť význam poskytovania spätnej väzby v rámci vzájomného hodnotenia
            škôl (metódy peer review),
          • popísať postup a časti tvorby záverečnej správy zo vzájomného hodnotenia,
          • vysvetliť dôležitosť tvorby akčného plánu a jeho úlohu v kontexte zlepšovania
            kvality OVP,
          • vymenovať jednotlivé časti akčného plánu
          • opísať kritériá tvorby strategických cieľov a správne formulovať strategické
            ciele v oblasti kvality OVP,
          • vymenovať spôsoby na dosiahnutie vytýčených strategických cieľov v oblasti
            zvyšovania kvality OVP.

        Tieto kompetencie sú dôležité v kontexte zabezpečovania kvality ako základ  budovania kultúry kvality v škole a používaní nástrojov zabezpečovania kvality založených na sebahodnotení a spätnej väzbe. Získané kompetencie absolventa aktívne prispejú k analýze silných a slabých stránok školy a k identifikácii oblastí kvality, na ktoré sa  v procese zvyšovania kvality treba zamerať, k návrhu odporúčaní, opatrení, nástrojov, postupov a metód vedúcich k zmene a zlepšovaniu kvality, k aplikácii  nástrojov sebahodnotenia a vzájomného hodnotenia škôl (metódy peer review), k návrhu akčného plánu zlepšovania a jeho implementácii v škole a to na všetkých úrovniach od pedagogických a odborných zamestnancov školy, cez koordinátorov kvality  v škole až po manažment školy.

        Client 1

        Informácie

        Stredná odborná škola informačných technológií
        Tajovského 30, 975 90 Banská Bystrica

        IČO: 17055431

        Škola je život

        Sledujte nás:

        Image

        Študijné odbory

          Zobraziť odbory
          .com-content.view-category .article-list .article .article-intro-image img { height: 100%!important; background-repeat: no-repeat; background-size: cover; }